Cukinie faszerowane mięsem mielonym podane na smażonych pomidorach z ziołami.

Cukinie faszerowane mięsem mielonym podane na smażonych pomidorach z ziołami.

 Polecam to danie, jest pyszne, pięknie wygląda na talerzu, możemy zabłysnąć przed gośćmi. Potrawę można przygotować wcześniej, zapiekać w piekarniku bezpośrednio przed podaniem około 20 min w temperaturze 200  C.

Produkty, które użyłam do przygotowania dania:
  • 2 cukinie
  • FARSZ:
  • 500 g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
  • duża cebula
  • pół puszki pomidorów bez skórki
  • miąższ z wydrążonych cukinii
  • świeżo zmielona sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • po pół łyżeczki mielonej  papryki słodkiej i ostrej 
  • pól łyżeczki bazylii
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • SOS:
  • pozostała część pomidorów z puszki
  • 5 pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół
  • pół łyżeczki bazylii
  • szczypta oregano
  • 100 ml wody
  • DODATKI
  • ser mozzarella
  • 4 pomidorki koktajlowe
  • listki bazylii
Mięso mielone podsmażyłam z pokrojoną w kostkę cebulką, następnie dodałam drobno pokrojony miąższ z cukinii (miąższ wydrążyłam łyżeczką tak aby nie uszkodzić warzyw, pozostawiłam skórkę z miąższem o grubości około 0,5 cm). Po odparowaniu wody, dodałam przyprawy, pomidory i koncentrat, całość smażyłam jeszcze przez kilka minut.
Sos przygotowałam na osobnej patelni, smażyłam pomidorki na łyżce oliwy, po czym dodałam pozostałe składniki, dusiłam je około 5 minut (jeśli sos będzie za gęsty dodaj 100 ml wody). Sos przełożyłam do naczynia, następnie ułożyłam cukinie z farszem, serem mozzarella i po jednym pomidorku dla dekoracji. Zapiekałam około 20 minut
w temperaturze 200 C. Proporcje można dowolnie modyfikować, ja nigdy nie trzymam się sztywno przepisów bo gotowanie ma sprawiać przyjemność, a jedzenie jeszcze większą!



Komentarze

Popularne posty